DREPTUL DE A FI MEMBRU AL ASOCIAȚIILOR (ART. 15) |
- am dreptul de a putea fi membru activ al diverselor asociații care să militeze pentru educație și să contribuie la dezvoltarea individuală - am dreptul de a forma o asociație, în limitele legale, fără a încălca drepturile și libertățile altuia. - am dreptul de a participa la adunări pașnice, care transmit un mesaj social și educațional pozitiv. |
DREPTUL DE A FI MEMBRU AL ASOCIAȚIILOR (ART. 15) |
- am dreptul de a putea fi membru activ al diverselor asociații care să militeze pentru educație și să contribuie la dezvoltarea individuală - am dreptul de a forma o asociație, în limitele legale, fără a încălca drepturile și libertățile altuia. - am dreptul de a participa la adunări pașnice, care transmit un mesaj social și educațional pozitiv. |
Responsabilităţile mele, corelate acestui drept |
- să folosesc acest drept pentru a promova educația și posibilitatea care mi se oferă de a-mi exprima concepția despre viață și opinia într-un cadru social organizat; - să respect opinia colectivă; - să mă integrez într-un grup care promovează aceleași valori în care eu cred. |
Ce posibilităţi există de a îmbunătăţi respectarea acestui drept în şcoală |
- acces (controlat) la surse de informare privind asociațiile existente în care aș putea să mă înscriu; - derularea unor sesiuni de informare în cadrul orelor de consiliere și orientare cu participarea persoanelor specializate; - oferirea de suport legislativ (cărți de specialitate, internet, întâlniri cu persoane avizate) privind condițiile de aderare, obligațiile și drepturile la o asociație; - derularea în parteneriat cu diverse asociații a activităţilor extracurriculare; - întâlniri cu părinții pentru încurajarea unor astfel de activități (ex. membru-voluntar al Asociației/Fundației...) |
Cine ar putea contribui la îmbunătăţirea respectării acestui drept |
- conducerea şcolii, prin organizarea activităţilor menționate. - cadrele didactice, reprezentanții societății civile, autorități județene și locale etc. - părinţii, prin sprijinirea copiilor să găsească informaţii relevante. |
DREPTUL LA SĂNĂTATE (ART. 24) |
- am dreptul de a mă bucura de un standard înalt de sănătate și de a beneficia de asistenţă medicală; - am dreptul la hrană suficientă şi la apă potabilă; - părinții mei au dreptul de a fi informați despre starea sănătăţii mele, despre nutriţie, despre igienă, despre avantajul alăptării naturale şi despre felul în care pot fi evitate diferite accidente. |
Responsabilităţile mele, corelate acestui drept |
- să folosesc acest drept pentru a mă informa corect cu privire la adoptarea și menținerea unui stil de viață sănătos; - să respect normele de igienă; - să promovez un comportament sănătos; - să consum hrană sănătoasă și să fac sport, zilnic; - efectuarea periodică a investigațiilor medicale standard; - să promovez în rândurile colegilor stilul de viață sănătos. |
Ce posibilităţi există de a îmbunătăţi respectarea acestui drept în şcoală |
- introducerea în școală- cu titlu de obligativitate- a disciplinei Educație pentru sănătate; - derularea de proiecte și programe cu referire la stilul de viață sănătos; - participarea la diverse întâlniri cu persoane specializate din cadrul Direcției de Sănătate Publică; - înființarea unui cabinet medical în școală; |
Cine ar putea contribui la îmbunătăţirea respectării acestui drept |
- conducerea uității de învățământ prin organizarea activităţilor menționate. - cadrele didactice, reprezentanții societății civile, autorități județene și locale etc. - părinţii, prin sprijinirea copiilor să găsească informaţii relevante. |
0 comentarii: