DREPTUL DE A FI MEMBRU AL ASOCIAȚIILOR
(ART. 15)
-          am dreptul de a putea fi membru activ al diverselor asociații care să militeze pentru educație și să contribuie la dezvoltarea individuală
-          am dreptul de a forma o asociație, în limitele legale, fără a încălca drepturile și libertățile altuia.
-          am dreptul de a participa la adunări pașnice, care transmit un mesaj social și educațional pozitiv.
DREPTUL DE A FI MEMBRU AL ASOCIAȚIILOR
(ART. 15)
-          am dreptul de a putea fi membru activ al diverselor asociații care să militeze pentru educație și să contribuie la dezvoltarea individuală
-          am dreptul de a forma o asociație, în limitele legale, fără a încălca drepturile și libertățile altuia.
-          am dreptul de a participa la adunări pașnice, care transmit un mesaj social și educațional pozitiv.

Responsabilităţile mele, corelate acestui drept
-          să folosesc acest drept pentru a promova educația și posibilitatea care mi se oferă de a-mi exprima concepția despre viață și opinia într-un cadru social organizat;
-          să respect opinia colectivă;
-          să mă integrez într-un grup care promovează aceleași valori în care eu cred.

Ce posibilităţi există de a îmbunătăţi respectarea acestui drept în şcoală
-          acces (controlat) la surse de informare privind asociațiile existente în care aș putea să mă înscriu;
-          derularea unor sesiuni de informare în cadrul orelor de consiliere și orientare cu participarea persoanelor specializate;
-          oferirea de suport legislativ (cărți de specialitate, internet, întâlniri cu persoane avizate) privind condițiile de aderare, obligațiile și drepturile la o asociație;
-          derularea în parteneriat cu diverse asociații a  activităţilor extracurriculare;
-          întâlniri cu părinții pentru încurajarea unor astfel de activități (ex. membru-voluntar al Asociației/Fundației...)

Cine ar putea contribui la îmbunătăţirea respectării acestui drept

-          conducerea şcolii, prin organizarea activităţilor menționate.
-          cadrele didactice, reprezentanții societății civile, autorități județene și locale etc.
-          părinţii, prin sprijinirea copiilor să găsească informaţii relevante.


DREPTUL LA SĂNĂTATE
(ART. 24)

-          am dreptul de a mă bucura de un standard înalt de sănătate și de a beneficia de asistenţă medicală;
-          am dreptul la hrană suficientă şi la apă potabilă;
-          părinții mei au dreptul de a fi informați despre starea sănătăţii mele, despre nutriţie, despre igienă, despre avantajul alăptării naturale şi despre felul în care pot fi evitate diferite accidente.

Responsabilităţile mele, corelate acestui drept

-          să folosesc acest drept pentru a mă informa corect cu privire la adoptarea și menținerea unui stil de viață sănătos;
-          să respect normele de igienă;
-          să promovez un comportament sănătos;
-          să consum hrană sănătoasă și să fac sport, zilnic;
-          efectuarea periodică a investigațiilor medicale standard;
-          să promovez în rândurile colegilor stilul de viață sănătos.

Ce posibilităţi există de a îmbunătăţi respectarea acestui drept în şcoală


-          introducerea în școală- cu titlu de obligativitate- a disciplinei Educație pentru sănătate;
-          derularea de proiecte și programe cu referire la stilul de viață sănătos;
-          participarea la diverse întâlniri cu persoane specializate din cadrul Direcției de Sănătate Publică;
-          înființarea unui cabinet medical în școală;

Cine ar putea contribui la îmbunătăţirea respectării acestui drept

-          conducerea uității de învățământ prin organizarea activităţilor menționate.
-          cadrele didactice, reprezentanții societății civile, autorități județene și locale etc.
-          părinţii, prin sprijinirea copiilor să găsească informaţii relevante.








This entry was posted on joi, iunie 23, 2011 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 comentarii: